,
search-icon
close-icon

KMA Samordnare

INTEC Civil söker nu en driven och engagerad KMA-samordnare då vi är involverade i många spännande projekt och uppdrag inom bygg och industribranschen. 

Att arbeta som KMA samordnare i projekt innebär ett nära samarbete med kund, projekt- och produktionsledning för att uppfylla lagstiftning, kundkrav, certifieringar och branschnormer, samt även för att efterleva kundernas interna krav, mål och ambitioner gällande kvalitet, miljö och arbetsmiljö.


I rollen kommer du att arbeta nära produktionsledningen för att säkerställa att projektet uppnår en så säker arbetsplats som möjligt. Genom att ha en aktiv roll i våra projekt och vara trygg i att vara ute i produktion bidrar du tillsammans med projektledningen och centrala stödfunktioner till att säkerställa att våra kunder har en olycksfri produktion. 

För att bemöta marknadens ökade efterfrågan av våra tjänster behöver vi nu utöka vårt härliga gäng projektörer inom gata och mark till våra avdelningar. 

INTEC Civil finns tillgängligt nationellt och vi har flera interna nätverk för kunskapsdelning och stöttning. Vi är ett bolag som är under en stark tillväxt, där vi har möjlighet att skapa laget och företagets utformning tillsammans.   

Det finns en stark vi-känsla och vi hjälps åt i både tekniska frågor och med att bemanna uppdrag. Våra huvudsakliga kunder är kommuner, entreprenörer, industrier och exploatörer.  

 

Om tjänsten

I din roll som KMA-samordnare (kvalitet, miljö- och arbetsmiljösamordnare) hos oss kommer du att arbeta brett med KMA-frågor.

Du kommer vara ett viktigt stöd för våra kunder och arbeta för att standarder och övriga krav följs. Du kommer hjälpa och ge förutsättningar för att chefer och ledare kan ta sitt ansvar för dessa frågor.

Du kommer arbeta med att samordna och följa upp arbetsmiljö, kvalitets- och miljöaspekter. Fokus för dig kommer vara på dom operativa delarna i företaget. 

Tjänsten innebär att du kommer ha ett nära samarbete med olika kunder och ha många kontaktytor inom företagen. 

 

Vanligt förekommande arbetsuppgifter

  • Uppdatera och implementera rutiner, mallar och dokumentation inom området.
  • Upprätta och uppdatera arbetsmiljöplan, miljöplan
  • Samordna och administrera KMA-systemet
  • Genomföra internrevisioner
  • Genomföra utbildningar
  • Genomföra riskbedömningar
  • Driva utveckling inom området för att kontinuerligt förbättra processer
  • Support gentemot organisationen i stort och i specifika projekt gällande KMA-frågor
  • Utredningar inom ansvarsområdet
  • Följa upp resultat från skyddsronder och avvikelser

 

Din profil

Vi söker dig som vill vara en tydlig bärare av säkerhetskultur och som har en pedagogisk fallenhet för att få med dig andra på resan för ett inkluderande, hälsosamt och säkert KMA arbete. Du trivs att vara med och utveckla och arbeta där det händer.

För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta i team där du bidrar till en god stämning. Det är viktigt att du är en god kommunikatör eftersom rollen har många olika kontaktytor både internt och externt. Som person har du mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt, är drivande och tar egna initiativ.

Du har god analytisk förmåga och en väl utvecklad förmåga att samordna, se sammanhang och ha ett helhetstänk. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att lösa tilldelade uppgifter vilket ställer krav på att du kan prioritera och arbeta strukturerat. Du har erfarenhet av att arbeta i anläggningsprojekt.

 

För den här rollen söker vi dig som:

  • Har erfarenhet inom industri- och/ eller anläggningssidan
  • Som är arbetsmiljöingenjör eller har annan relevant akademisk utbildning inom området, alternativt har motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet.
  • Har minst 3-5 års dokumenterad erfarenhet av arbetsmiljöarbete i projektmiljö.
  • Har goda kunskaper inom arbetsmiljöledning.

 

För denna roll krävs också att du har gedigen kompetens i Office-paketet med fokus på Excel och Word. Du ska även ha dokumenterad god kompetens i tal och skrift av det svenska och engelska språket.

B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav då tjänsten innebär en del resor.

Meriterande är om du tidigare har arbetat i en ISO-certifierad verksamhet.

Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Kvinna utanför kontor

Vi är INTEC

INTEC är ett modernt teknikkonsultföretag som erbjuder ett komplett utbud av tjänster inom byggnad, industri och infrastruktur. Genom att tänka Beyond Engineering utvecklar vi nya möjligheter som skapar förändringar på riktigt och får kundernas affär att växa.

Kvinna utanför kontor

Ansök här:


Läs våra villkor och integritetspolicy

Kontakta oss

om du vill veta mer om tjänsten.

Diana Hoffren

Infrastruktur

+46 (0)73 862 37 51

diana.hoffren@intec.se

Ricky Olars

Infrastruktur

+46 (0)73 862 04 55

ricky.olars@intec.se

Mikael Edelsvärd

Infrastruktur

+46 (0)73 032 17 67

mikael.edelsvard@intec.se

Daniel Hjalmarsson

Infrastruktur

+46 (0)73 862 37 53

daniel.hjalmarsson@intec.se

Jimmy Vahlström

Infrastruktur

+46 (0)73 862 04 57

jimmy.vahlstrom@intec.se